måndag 22 oktober 2012

Vinnarskalle? Jag?

Igår var jag och Majja i Ronneby på utställning. Vi hade konkurrens och det är ju alltid kul. Igår var det mindre kul för Majja blev BIM. Hon ville inte alls. Jag fick dra runt henne i ringen så domaren såg inte hur hon rörde sig alls men på bordet är hon på topp.
- För dagen så lyfter hanen på frambenen mer så han får BIR-et, sa domaren.
- SKIT, sa jag som tydligen har vinnarskalle fast jag inte trott det.
Det var helt rättvist för hanen rörde sig framåt så även om jag är partisk och tycker Majja är en snyggare hund så rörde hon sig inte och då är det kört.
Nya tag till Malmö Valp :)

Som tur var fick vi kroppkakor hos mamma efteråt och kvalitetstid med Hampe, Anna och mormor och morfar.
Ha en bra kväll


Krokodilhalvrullning

Vaken och snygg på bordet


Trava? Glöm det

4 kommentarer:

  1. Är man nödig så är man, då kan man faktiskt inte gå fint i ringen. Kram mamman

    SvaraRadera
  2. Nu är det så att lilla fröken envis inte vill gå i koppel alls, just nu, nödig eller inte. Lite terriertrots :)

    SvaraRadera