måndag 27 maj 2013

Det tar sig

Den här månaden har det varit glädje på hundfronten och på kärleksfronten.
Ett par vänner, till Mange och mig, gifte sig i Ivö kyrka och det var så fantastiskt fint och så härligt att få vara med och fira tilldragelsen. Ett hjärtligt grattis, Tony och Leanne <3

Hoytis och jag åkte till Forsakar på en klubbmatch i agility. Jag hade inga större förhoppningar på placeringar men både Hoytis och jag tycker det är kul, så det är klart vi kör.
Första klassen var en bana för fullständiga gröngölingar och det är vi ju så vi körde på och kom i mål. Hoytis var så himla duktig och gick riktigt bra i slalomet. Sen var det dags för öppen klass och det var en lång klass 2 bana. Hoytis gick toppen, men vi var ganska trötta i huvudet och handlingen blev lite si och så, men vi kom i mål och hon tog 12 pinnars slalom felfritt. Detta resulterade i en 5e plac i nybörjarklassen och en 7e i öppenklassen av 17 ekipage! Duktiga Hoytis :)
I onsdags var det klubbtävling i Tollarp. Det är en prova-på-tävling så banorna är väldigt enkla och det är bra. Vi var sena så vi fick inte starta i första klassen men i andra klassen blev vi felfria med andra bästa tid. Hoytis börjar verkligen fatta galoppen och tycker det är jättekul.

Förra söndagen åkte Majja och jag till ett regnigt Hässleholm och Majja plockade sitt första excellent och en 2a plac i juniorklassen. Vi har tränat massor och fått jättebra tips så hon börjar bättra sig och idag fyller hon ett år. Tänk vad tiden går fort.
Ha en bra kväll

Hoytis i Tollarp

Njuter av födelsedagen




Finaste tjejerna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar