lördag 17 december 2011

Julstress?


Jag har jobbat ganska mycket just nu och inte riktigt orkat och hunnit med att få julfint hemma. Vi satte igång förra helgen och kom en ganska bra bit och jag tänkte avsluta det den här helgen. Att inte fått klart har varit hemskt stressigt och jobbigt men det har faktiskt gått över. Jag är inte så bekymrad över att jag inte fått upp alla ljusstakar eller tomtar och som en klok bekant skrev häromdagen;
-Det är åtta dagar till julafton och om tio dagar är julen över.
Helt rätt och varför stressa sig fördärvad över detta då. Jag har varit frisk hela december än så länge och jag har ett jobb jag gillar, en familj jag älskar och tak över huvudet, så jag har bestämt mig för att det är bättre att vara glad för det lilla istället för att stressa ihjäl sig för att få mer.
Jag ska iaf göra ett urval i lugn och ro och ta fram de ljusstakarna jag gillar mest bara för att det är mysigt och så passar jag på att ha jul i nio dagar till :)
Ha en avstressad helg och njut av julen
Lite julfint i köksfönstret

1 kommentar:

  1. men du än om inte julen varar mer än ett par dar...så njuter jag av pyntet från första advent o en bit in i januari =)) skit i julenjag vill njuta av pyntet så länge det går. Är så kort tid ju jämfört med resten av året som man har det uppe. Det ska ändå inte få framkalla stress, då blir det inte samma njutning tycker jag...men att julen bara är några dar tycker jag är fel för jag njuter länge länge =))

    SvaraRadera