måndag 5 december 2011

Småländsk golvvärme

För ganska många år sen ganska precis i början av Manges och mitt förhållande smsade han till mig att han hittat en sak som passade mig alldeles utmärkt. Gissa om jag blev nyfiken. Vi träffades inte mer än på helgerna så väntan kändes lång. Jag funderade på vad det kunde vara ganska mycket och Mange kan vara ganska finurlig. Dagen med stort D kom och vad hade han hittat - jo, ett vykort med tecknade raggsockor på och med texten "Småländsk golvvärme". Till saken hör att jag älskar raggsockor men avskyr strumpor. Strumpor är ett nödvändigt ont men raggsockor är MYS.
Jag har hittat en sofistikerad variant av mina älskade raggsockor och snart har jag dem hemma i favoritfärgen rött. Det mysigaste av allt är att det är en gammal dam som gör dem och till ett skamset lågt pris av 100 :-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar