lördag 21 januari 2012

Visst är Jack Russells trevliga?

Igår slutade jag tidigt och packade bilen och åkte till Karlskrona. Min mamma bor där och kom hem från sjukhuset för en vecka sen och jag ville kolla så att hon var ok och se om hon behövde någon hjälp.
Det var jättekul att se att hon var så pigg som hon var trots att det inte kan vara kul att inte kunna röra sig riktigt och inte få sitta. Det är gott gry i damen :)

I Karlskrona, en gata ner från mammas hus, ligger Hundbiten. En supertrevlig affär med hundattiraljer och hundtrim och fantastiskt trevlig personal. Dit brukar jag gå och kolla med Ebba och Hoytan så vi gick dit för att miljöträna igår också.
Vad kul det är när hundarna får så mycket beröm för de är så trevliga och lugna och positiva. En av tjejerna sade att hon aldrig träffat någon riktigt trevlig JRT förrän nu och jag sade att jag bara träffar massa trevliga jack russells. Ebba fick massor med beröm för sin päls: - Den kan aldrig bli blöt! Helt super!
Hoytan var så näpen, så näpen och kunde väl inte vara så gammal? Jodå, 14 månader och stora damen :)
Hon fick stå på trimbordet och blev kelad och fjäskad med och skötte sig ypperligt och fick hälsa på den söta schnauzern, Krydda, som var sex månader och dubbelt så stor. Hon var nytrimmad och fin och busig.
Jag gillar smicker och framför allt när folk är trevliga och förstår att en liten pratstund om och med dina hundar gör att du kommer igen och kanske köper något extra!
Är du i Karlskrona så gör gärna ett besök i affären på Hantverkaregatan.

Det var inte bara hundarna som fick sitt lystmäte. Jag och mamma gick en liten sväng på stan och jag fyndade lite kläder och två par stövlar. Jag vågar inte räkna mina stövlar men tror jag har alldeles för många egentligen men så är det när man är skogalen.
Ha en toppenhelg

Vilken päls jag trivs bäst i? Min egen såklart

Visst är jag väl näpen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar