tisdag 14 februari 2012

Oops!

Vi har mammas bil hos oss eftersom hon inte kan köra just nu. Tanken är att vi ska underhålla bilen lite så den får rulla några mil då och då. Vi förvarar även vinterdäcken i vår länga så vi skulle bara byta däck men det har inte blivit av, så bilen har stått. I söndags satte vi batteriet på laddning och jag tog bilen till jobbet idag, på sommardäck, och tänkte att jag kunde köra ner till Tollarp och få däcken bytta men lyckades leja en annan kille att göra jobbet istället.
När jag kom hem skulle jag slänga in däcken i bilen och åka iväg och byta men dörren på längan hade frusit fast och bakom dörren i längan står alla våra spett, närmare 5 st, till ingen hjälp alls, så jag bestämde mig raskt för att dricka kaffe först innan jag gick loss på isen med andra verktyg.
När jag väl tagit mig in och dragit fram däcken kände jag, trots ringa kunskap om däck, att de här vill jag INTE åka med om det är vinterdäck. Slitna - nä men sommarmönster.
Min älskade mamma har åkt hela förra året på sina vinterdäck så jag behöver inte byta några däck idag :)

Ha en riktigt bra dag oavsett alla hjärtan eller inte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar