söndag 26 februari 2012

Rörelsemönster

Jag fascineras av rörelsemönster. Mille, en av mina hästar, rör sig fantastiskt trots sin tyngd och det är jättekul att studera rörelserna. Molls rör sig inte alls lika lätt och luftigt trots att hon väger mindre och Mandezza, som ska ha bäst rörelsemönster, rör sig sämre än  Mille. Nu pratar jag trav för Mandezza har mycket goda rörelser i skritt och galopp.
Hoytan rör sig också mycket bra. Hon har kanske sina skönhetsmissar men eftersom jag har bestämt mig för att fokusera på det som är bra så berättar jag om det, istället för det som är mindre bra och nu är det så att hon rör sig lätt och luftigt med bra driv och är inte trång bak.
Här kommer en stilstudie, haha, och några av dagens foton.

Notera att det inte är någon tass i backen :)

Ebba kan också :)



Skitig men vacker :) Mille myser i vårvädret

2 kommentarer:

  1. Tack :) Mille är så fin, han ser precis ut som min leksakshäst Mille. det är sjukt coolt! *S*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ta kort på din Mille! Hade varit så kul att se! Mille leksakshäst kräver nog inte lika mycket som den äkta :)

      Radera