tisdag 7 juni 2011

Studentens glada dagar

Livet stressar vidare åtminstone den här veckan också.
Hampe tar studenten på fredag och det är en hel del som ska fixas tills dess. Han tar ju inte studenten här nere heller, utan i Kalmar, så mormor och morfar får låna ut sitt hem till studentfirande. De tar det hela på stort allvar och det känns så skönt att kunna delegera ansvaret så att inte allt hänger på mig. Min söta mor, som också ska få en presentation här, hjälper till på sitt håll. Jag känner mig allt lite bortskämd men det är en lättnad med tanke på allt jobb.
Lilla Blå ska packas och blågula band och björkris och ballonger ska hon prydas med innan hon gör Kalmar med nybakad student. Jag glömde att hon måste tvättas också. Allt annat ska också få plats så det blir till att planera. Det viktigaste är väl alkoholen kan jag tänka mig och kameran så jag kan föreviga detta evenemang för jag är hemskt stolt över Hampe och vad han åstadkommit trots allt!
Nu ska jag i alla fall softa lite i åskhettan med mina fina jyckar, för det är de verkligen och Hoytan håller på att grovna och bli så fin, så hälften kunde varit nog :) Tur man är stolt över sina hundar också!


 Skitiga hundar är lyckliga hundar, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar